Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – jak zacząć?
Maj 7, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – moc możliwości
Czerwiec 1, 2017

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeśli idziemy na klubowe party, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje również home staging – czyli zespół wszystkich działań, mających zrobić dobre wrażenie na szukającym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, przypuszczalnie zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, toteż powinno się podjąć wszelkie działania, by obszar z oferty prezentował się zniewalająco. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto skontaktować się z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

Lata 70-te, USA…

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz regularnie wypatrywała metod, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie należyte zabiegi remontowe, uprzątnąć cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby Kontrahent był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby przypuszczać. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu oraz optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest dużo lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała podziw fachowców od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a dziedzina zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką ważnych publikacji z tej dziedziny.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w USA i odnalazł się także w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo poznało się na home stagingu, dzięki reality show „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także zrozumieli, iż mogą sporo zyskać gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po starannym zadbaniu o nieruchomość

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wynikało to z tego, iż ludzie poszukiwali na rynku pracy czegoś nowego i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, notujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy działają na rynku domów. Barbara Schwarz wykreowała konkretny model, lecz korzystający z niego musieli reagować na wyzwania ewoluującej mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko działania ulepszające urodę posesji. Home staging bowiem to po prostu wcielenie w życie idei marketingu, który polega – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która skupi na sobie uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach przedstawiania świeżej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może nakłonić potencjalnego Klienta do przejrzenia mieszkania. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Nie zapominajmy, że wykonanie odpowiednich obrazów należy zaplanować już po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Kluczowe koncepcje Barbary Schwarz głosiły, że wiele zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób zapomina o odruchowych działaniach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć fachowców z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość wypadła właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? Sprawdź nas – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok