Adwokat rozwody Wrocław sprawy rozwodowe Prawnik od rozwodów
Pierwsza rozprawa rozwodowa
Marzec 4, 2017
Kurs jazdy defensywnej Toruń - Jazda defensywna - Szkolenie jazdy defensywnej - ODTJ Toruń - Kurs jazdy defensywnej ceny
Kurs jazdy defensywnej – idealny pomysł na prezent
Marzec 7, 2017

Serwis skutera Kymco

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Znaczna część Klientów, którzy wyznaczają nabycie skutera, niezupełnie wie, w jaki sposób właściwie o niego dbać. Od odpowiedniej pielęgnacji zależy albowiem – mówiąc pokrótce – jego „żywotność”. Będziemy mogli go używać przez dłuższy czas, zaś jazda nim będzie znacznie spokojniejsza. Jakie operacje musimy wykonać? Po pierwsze: nigdy nie torturować motoru nierówną jazdą, mianowicie z manetką do końca, bo potrafi to istotnie zintensyfikować ciepłotę motoru, natomiast w konsekwencji go zrujnować. Także wszelakie pokazy kaskaderskie powinniśmy niestety obserwować w mieszkaniu na monitorze laptopa lub telewizora. Chodzi tutaj bezspornie o nagłe hamowanie czy przejażdżkę na jednym kole (nierzadko tylnym). Taka jazda naraża nasze zdrowie, zaś wielekroć życie, jeżeli jest zespolona z astronomiczną prędkością. Przykładowo skuter Kymco musimy oczyszczać ręcznie. Myjka ciśnieniowa nie wystarczy, ażeby gruntownie oczyścić wszelkie części (nade wszystko te najdelikatniejsze). Warto spędzić przy takiej maszynie dużo więcej czasu. Ustalić starannie po każdej ekspedycji wygląd skutera, np. w łapaniu jakiś spodziewanych awarii. Warto wypolerować wydech, sprawdzić czy w którymś miejscu nie ma rdzy oraz czy hamulce są w doskonałym stanie. Proponuje się raz w tygodniu skontrolowanie stanu oświetlenia oraz kół. Oprócz tego nie powinno się przekraczać dozwolonego przeładowania, więc miary ekwipunku, jaki powinniśmy ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Wszystko zależy od tego, czy mamy dwusuwowy czy czterosuwowy motor. W przypadku tego drugiego stawka bez wątpienia będzie trochę większa. W modelu jednośladu dwusuwowego serwis Kymco zawiera w sobie: zmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, sprawdzanie stanu zapłonu silnika, weryfikowanie działania hamulców, testowanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, stanu oświetlenia, czyszczenie motoru i gaźnika oraz wszelkie inne ogólne czynności, które my sami podpowiemy, m in. wykluczenie konkretnej awarii. Jeśli posiadamy motor czterosuwowy serwis włącza ponadto podmianę oleju w silniku, mycie filtra oleju i regulację zaworów. Należałoby samodzielnie chronić skuter przed destrukcyjnymi czynnikami, m in. solą na jezdni w ciągu zimy. W takiej sytuacji w ogóle nie powinniśmy nią wędrować, bo sól jest fundamentalnym czynnikiem tworzenia się rdzy na wydechu. Po chłodnych miesiącach trzeba zamienić olej oraz inne płyny, np. olej hamulcowy, przekładniowy czy amortyzatorowy.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Przeciętny warsztat i autoryzowany mają prawdopodobnie tyle samo mocnych stron jak i słabości. Warto jednak poświęcić im moment, żeby później absolutnie nie żałować nieodpowiedniej decyzji. W upoważnionej stacji, w której dokonuje się kontroli oraz renowacji motocykli, można liczyć na rzetelność i znakomitą jakość obsługi. Przegląd każdorazowo jest wykonywany zgodnie z dokładnym scenariuszem, natomiast zatwierdzeniem jego wypełnienia jest zaznaczenie tego w książce gwarancyjnej. Osoby, które posiadają nowiutkie motocykle Kymco, muszą stawiać się za każdym razem w wyznaczonym uprzednio okresie. Jeżeli pojazd będzie miał jakąkolwiek niepokojącą awarię, wtedy ASO w ramach rękojmi może wykonać darmową renowację. Wielkim walorem wspomnianego serwisowania jest szansa późniejszej sprzedaży skutera za dobrą stawkę.

Pozytywną stroną zwykłych warsztatów jest z pewnością stawka. Nierzadko w ASO musimy zapłacić kilka razy więcej za bliźniaczą usługę. Zatem posiadacze jednośladów częstokroć decydują się na naprawy i konserwację właśnie w owych miejscach. Dobrze jest, jeśli mechanik porusza się swobodnie w tej tematyce, np. wypracował wcześniej kompetencje w reperacji poszczególnych modeli owych maszyn. Spotkać się można też ze stanowiskiem: „wie Pan nie będę takiego motoru naprawiał, bowiem się zwyczajnie na takich rzeczach niestety nie znam”. W tej sytuacji mechanik przynajmniej jest wobec nas bezpośredni. Minusem będzie tu brak kwalifikacji, jaki jest wywołany tym, że nieuwierzytelnione warsztaciki nie mają po prostu dostępu do specjalistycznych przeszkoleń. A wskutek tego do ważnych wiadomości, m in. o niesamowicie złożonej elektronice w konkretnym modelu motocykla. Powinniśmy w takim przypadku wydzwaniać do niemałej ilości serwisów, z czego większość nawet nie podejmie się zrealizowania usługi. Osobne warsztaty mają opcję niemniej specjalizować się w sferze motocykli, m in. terenowych i w takiej sytuacji mamy perspektywę uzyskać rzetelną usługę za przystępną cenę.

Podsumowując powinniśmy wiedzieć, iż rękojmia od producenta praktycznie w ogóle nie obejmuje w szeregu różnorakich warunków, np. jeżeli zainstalujemy w swym jednośladzie części składowe od nieupoważnionego producenta czy kiedy wcale nie będziemy używali skutera zgodnie z celem, do jakiego go stworzono (m in. będziemy wykraczać poza akceptowalną prędkość, pędzić brawurowo na pojedynczym kole). Jeżeli chcesz odnaleźć dużo więcej interesujących wiadomości na temat skuterów kliknij w owy odsyłacz – KYMCO

Strona używa cookies
Ok