Jak wybrać termiczne izolacje budynków Toruń
Luty 2, 2021
E-sklep w oparciu o WordPress i WooCommerce
Luty 2, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dodanie swojej firmy w wizytówkach Google, poprzez aplikację Moja Firma przygotowaną w Google Business przynosi wiele korzyści. Główną jest wskazanie precyzyjnej lokalizacji działalności w mapach Google, za sprawą czego potencjalni klienci lub partnerzy mogą znaleźć nas i skorzystać z naszych usług albo zainicjować współdziałanie. Wizytówka Google udostępnia dużo praktycznych możliwości, jakie wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Oprócz tego korzyścią posiadania wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, jakie ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby użytkownicy mogli bez przeszkód odszukać firmę w mapach Google należy uzupełnić informacje w wizytówce praktycznie w każdej rubryce. Dodane informacje są nie tylko istotne dla klientów, ale także dla algorytmów Google, jakie całkowicie wypełnione strony wartościują wyżej. W informacjach pojawiają się bazowe dane jak nazwa, adres lub numer kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak godziny otwarcia, obszar działania, strona internetowa, atrybuty czy opis firmy. Ten opis jest szczególnie kluczowym elementem, ponieważ można zawrzeć w nim nie tylko informacje o firmie, ale także słowa kluczowe, przez jakie firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens wstawiać wpisy, jeżeli na głównej stronie WWW prowadzimy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach można publikować ciekawe treści, jakie dodatkowo zachęcą klientów do zainteresowania się firmą. Nie mamy gwarancji, czy klient od razu dotrze na naszą główną stronę internetową, dlatego wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą stać się idealnym miejscem na pokazanie się jako specjalisty w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach można zamieszczać ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link prowadzący np. do listy usług lub najnowszej oferty. Wpis może być stale wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Chociaż na same opinie można wpłynąć tylko gwarantując rzetelną obsługę klienta albo wartościowe produkty, opinie to kluczowa część wizytówki. Znaczna część klientów sugeruje się opiniami, wybierając usługe lub sklep, dlatego zdobywanie dodatnich informacji zwrotnych przekłada się na liczniejsze zainteresowanie użytkowników. Dodatkowo pozytywna średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w tą techniką budować dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki są jednym z najbardziej przydatnych elementów wizytówek w mapach Google. Poprzez nie mamy dostęp do listy słów wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie pokazana jest wizytówka. Co więcej dowiadujemy się jaką metodą klienci szukają firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie podaje liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę podając adres lub nazwę firmy. Statystyki określają również liczbę klientów, którzy trafiają na wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty lub przeglądając podobne marki. Oprócz tego można określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Ciekawe są też statystyki dotyczące ilości wizyt na stronie WWW, zapytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Wpisywanie usług i produktów do wizytówki w mapach Google pozwala bezpłatnie zaprezentować użytkownikom zakres działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient wie, czym zajmuje się dana firma i co ma w swojej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do sprawdzenia strony WWW, e-sklepu albo przekonać go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale mają też znaczenie dla jej wyświetlania. Da się umieszczać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dodania materiałów wykonanych podczas pracy albo prezentujących zespół. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Jedyne, co trzeba zrobić to ściągnąć aplikację Moja Firma na komórkę i włączyć funkcję czatu. W tak prosty i szybki sposób można wymieniać się informacjami i odpowiadać na pytania klientów. Warto mieć na uwadze, że czat będzie przydatny tylko gdy będziemy w stanie ciągle sprawdzać skrzynkę odbiorczą i szybko odpowiadać na nadesłane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania własnej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy do tej pory nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Za pomocą business site można zbudować estetyczną stronę firmową na bazie wszystkich danych zachowanych w profilu wizytówki w mapach Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma zapewnia bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach przygotować estetyczną stronę firmową. Opcja ta jest absolutnie bezpłatna.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w mapach Google nie musi sprawiać trudności zwłaszcza, że do wszystkich wizytówek można dodać użytkowników odpowiedzialnych za ich tworzenie oraz prowadzenie. Dzięki temu współpracownicy też mogą dostać dostęp do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie stron Toruń

Strona używa cookies
Ok