dekoracje ślubne Toruń
Organizacja ślubu: jak dobrać odpowiednie dekoracje?
Grudzień 4, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Warunki budowy biogazowni
Grudzień 6, 2016

Parking lotniskowy

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Przed Tobą lot samolotem? To musisz wiedzieć!

Właściwie istotne są trzy etapy: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” według szczegółowych wskazówek i odprawa. Postój powinien znajdować się tuż przy lotnisku, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze pozaplanowej drogi z bagażami (częstokroć wyjątkowo dużymi). Powinniśmy zawczasu przeszukać dogodne oferty w sieci oraz wyłonić postój z najdogodniejszym dojazdem oraz najszybszym dotarciem na lotnisko. Sporo firm umieszcza na własnych stronach Galerie zdjęć oraz filmiki, z jakich mamy możliwość jednoznacznie wywnioskować, gdzie naprawdę znajduje się postój. Można obejrzeć najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeżeli mamy na uwadze bagaż, to wypada zapoznać się z konkretnymi instrukcjami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Po pierwsze z listą obiektów zabronionych do przewozu w bagażu kabinowym, zawężoną infografiką poruszającą wnoszenie płynów, sprayów oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą trzeba:

  • przeanalizować warunki przewozu, inaczej część umowy między pasażerem i przewoźnikiem
  • skontrolować, czy posiadamy kompletne dokumenty obowiązkowe do odprawy
  • skontrolować, czy nasz ładunek (podręczny, odnotowywany, nietypowy) spełnia warunki co do wielkości narzuconych przez przewoźnika
  • zanotować telefon kontaktowy linii lotniczej (bądź do centrali), który będzie przydatny w przypadku ewentualnych pytań

Trzeba mieć na uwadze, że po dojechaniu na lotnisko czekają nas dwa istotne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Z tej przyczyny proponuje się, by przyjechać na lotnisko dużo przed momentem odlotu. Zatem zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przejazdem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest szczególnie komfortowym i skutecznym wyjściem. Dzięki niemu mamy szansę wygospodarować rzeczywiście wiele drogocennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w okresie wyznaczonym przez przewoźnika i jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu i porą odlotu. Wyłącznie po uzyskaniu karty pokładowej i nadaniu ładunku należy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Potem można cierpliwie oczekiwać, aż samolot będzie ostatecznie przygotowany do przelotu, zaś pracownicy obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Warianty ładunków oraz związane z nimi obostrzenia

Pierwszym rodzajem jest bagaż odnotowywany, który jest dostarczany zupełnie pod ochroną przewoźnika. Podstawą odnotowania jest wydanie zawieszki bagażowej, zaś zastrzeżenia dotyczą zwykle jego wagi (pobierane są nadprogramowe opłaty za połowę lub całość bagażu oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny w ogóle nie jest notowany i przez pełny czas trwania lotu znajduje się pod ochroną pasażera. Ograniczenia w wymienionym przypadku dotyczą masy oraz wymiarów. Jeżeli nasz ładunek się w nich niestety nie mieści, zostanie przetransportowany jak bagaż notowany. Za to ładunek niestandardowy dotyczy nietuzinkowych przedmiotów, np. deskorolek. Znakomitym planem jest bez wątpienia zmierzenie naszego bagażu (jeśli nie wyposażyliśmy się w charakterystyczne torby lub walizki wykonane zgodnie z normami przekazanymi przez ULC). Mamy możliwość to zrobić w mieszkaniu bądź na parkingu lotniskowym, na który wypada przybyć znacznie wcześniej.

Przedmioty zakazane do przewozu w bagażu kabinowym oraz ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym nie wolno posiadać broni palnej (oraz jakiejkolwiek innej broni), przedmiotów o ostrych rantach bądź granicach, tępych instrumentów, wyrobów eksplozyjnych, substancji zapalnych, chemicznych, trujących, płynów oraz wyrobów o porównywalnej gęstości. W ekwipunku notowanym w ogóle nie wolno wozić żadnych środków eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych oraz toksycznych.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa i sportowa (karabiny, myśliwska broń na kule lub śrut, kusze i łuki, czy urządzenia do uboju zwierząt). W żadnym przypadku nie możemy przewozić żyletek, brzytw, noży do krojenia lodu i pierzchni, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy narzędzi roboczych, np. wiertarek (przynależących do grupy przedmiotów o ostrych granicach bądź brzegach). Do instrumentów tępych przynależą kije baseballowe, kije hokejowe, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia podróżnych oraz kadry są także zapalniki, spłonki, wszelkiego rodzaju miny, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz farby w aerozolu (zatem kategoria: materiały wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Oprócz tego w samolocie nie mogą znaleźć się kwasy i alkalia, substancje korozyjne, gaz łzawiący, gaśnice, bakterie i wirusy, a także żele, pasty, emulsje (m. in. pasty do zębów, żele do włosów, czy inne produkty o zbliżonej konsystencji.

Bagaż notowany w ogóle nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich typów rekwizytów, a mianowicie materiałów eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w okolicach lotniska w Trójmieście, kliknij w ten link – parking lotnisko Gdańsk

Strona używa cookies
Ok