Wszyscy dokładnie rozumiemy, że Internet to morze możliwości i jednocześnie bezmiar rewolucyjnych narzędzi, jakie mają wspomagać w pozyskiwaniu następnych Konsumentów i umacnianiu wierności „starych”. Oprócz promocji zewnętrznej i wewnętrznej, która wbrew pozorom nadzwyczaj skutecznie wpływa na hipotetycznych kupców, mamy na dodatek możność wykorzystywania Internetu do polecania swojej firmy oraz eksponowania swoich oryginalnych wyrobów albo usług. Typowa reklama w formie zbyt prostackiej albo natarczywej w ogóle nie da takich sukcesów, jak dobrze zaprojektowana oraz wypozycjonowana strona internetowa. Dlaczego? Na to pytanie pokusimy się w bieżącej chwili skrupulatnie oraz fachowo odpowiedzieć.
Mianowicie trzeba sobie w tym czasie odpowiedzieć na konkretne pytania: czy nakreślając własną stronę internetową pamiętaliśmy o odbiorcach lub o tym, co nam się przede wszystkim podoba? Czy teksty opublikowane na naszej stronie są optymalnej jakości, a mianowicie komunikatywne, dostępne oraz profesjonalne? Czy dosyć często modyfikujemy swoją stronę? Czy w utworzonych tekstach uwzględniliśmy wyrażenia kluczowe, które linkują do następnych podstron? Dobrze zrobiona strona internetowa w ogóle nie będzie na 100-nej „miejscówce” w najatrakcyjniejszej na świecie wyszukiwarce sieciowej którą jest Google. I nie chodzi tutaj wyłącznie o rzeczy ujęte w zadanych powyżej pytaniach. ”Wybiegi” na pozycjonowanie stron internetowych, które internauci bezustannie zamieszczają na wielu stronach internetowych, rzeczywiście są zaledwie podstawami. Oznacza to, że praktycznie w ogóle nie wypozycjonujemy strony odwołując się tylko do nich. Nikt nie ujawni tajemnicy pozycjonowania na blogu, zwłaszcza jeśli jest to jego specjalizacja. Kierujmy się własnym „rozumem” – rozlokowanie strony marki na pierwszej stronie we wspomnianej wyszukiwarce nieco kosztuje, zwłaszcza jeżeli planujemy, aby się ona tam utrzymała dłużej niż kilka minut. Nierzadko można ”wykombinować” teksty za przysłowiowe „parę groszy”, jednak zawsze pozycjonowanie odbywa się jako spam. Efekt? Nasza strona jest zablokowana przez Google.
Niewątpliwie naszą stronę internetową mamy możliwość zaprojektować na własną rękę. Sen z oczu może spędzać jednak pytanie: w jaki sposób będzie czytało ją Google? Częstokroć wydaje nam się, iż całość zrobiliśmy naprawdę jak być powinno, lecz strona schodzi na kolejne miejsca w wyszukiwarce. Widocznie skorzystaliśmy z któregoś szablonu (odpłatnego albo darmowego) i bezpośrednio „wypełniliśmy go” wpisami, zdjęciami, filmami itp. Niestety nie jest to dobry koncept, szczególnie na markową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy pozostawić programiście, grafikowi oraz pozycjonerom. Po pierwsze – jeśli praktycznie w ogóle nie mamy zadowalającej wiedzy, stracimy multum czasu na jej „przetrawienie”. Secundo – wybierając tą drogę musimy mieć na uwadze pracę dwu-etatową. Po trzecie – przy kształtowaniu strony markowej wcale nie pracuje pojedyncza osoba, lecz parę. Łatwiej oraz efektywniej jest zlecenie profesjonalistom tej pracy (i jest jej mnóstwo). Jednakowo rzecz ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo tworzenie wpisów zajmuje dużo czasu, zaś muszą one nierozerwalnie omawiać tematykę. firmowej strony. Pozycjonowanie trwa od paru do kilkunastu tygodni, a na początku może wcale nie być rozpoznawalny żaden ruch na stronie.
Funkcjonuje przynajmniej kilkanaście kwestii, na które trzeba obowiązkowo zwrócić uwagę przy przygotowywaniu strony internetowej oraz jej pozycjonowaniu – poniżej znajdują się te najistotniejsze.
Należy pamiętać – jeśli Google usunie naszą stronę z wyników wyszukiwania, nierzadko powrót jest niewykonalny. Lepiej nie błądzić w gąszczu internetowych „przydatnych porad” oraz zostawić kompetentne projektowanie stron osobom, które mają szeroką wiedzę oraz kwalifikacje.
Więcej informacji znajduje się na stronie – Projektowanie stron Gorzów